Model Y беше най-продаваният автомобил в света през 2023 г. – при всички видове задвижване. Все още не са налични всички данни, за да се каже дали това ще бъде така и през 2024 г. Дали новият модел ще помогне на модела да продължи да държи лидерството и през 2025 г.? Това си е риторичен въпрос, който тепърва ще започне да се разрешава.
За дизайна на Juniper се изговори доста, след като бе представена на уебсайта в Азия. Новата предна част, със светлинната лента през цялата широчина, напомняща за Cybertruck, може да не се хареса на всички, но е предназначена да бъде по-аеродинамична от преди.
Новите капак на багажника, спойлер и задна броня също ще подобрят аеродинамичната ефективност и ще осигурят повече стабилност при високи скорости. Tesla се гордее и със задната LED лента. Твърди се, че това е първото индиректно осветление в автомобилната индустрия и едно от най-широките при 1,60 метра.
Tesla е изпълнила дългоочакваните желания на клиентите да монтира в предната част камера за подпомагане на паркирането. За да не се замърсява, камерата има собствена дюза за измиване и може да се подгрява, за да не се запотява.
Tesla е направила подобрения и в интериора. Има нов волан, но без експерименти като при Model 3 – лостчето за мигачите остава! В допълнение, 8-инчов дисплей очаква пътниците отзад. Акустичните стъкла и новите изолационни материали правят автомобила до 22% по-тих.
За момента все още няма технологична информация от Tesla, което е странно. От китайските източници става ясно, че батерията с LFP клетки се очаква да е 62,5 kWh, голямата литиево-йонна батерия от LG Energy Solution - 78,4 kWh. Дали същите батерии ще се предлагат и в Европа, това очакваме да разберем.
За момента може да се предполага и разсъждава за пробега, но със сигурност се очаква той да е по-голям от досегашния.
Знаем, че пиковата мощност на зареждане ще достига 250 kW, но за много кратко време, докато при Hyundai и Kia подобна мощност на зареждане е достъпна за много по-дълго време. Все още няма информация от Tesla за колко време ще се зарежда батерията до 80%. Ясно е, че Tesla се отказа от 800-волтова система.
Всичко това ще дойде на допълнителна цена, което също е повече от очаквано, всички нови модели поскъпват. Tesla иска 60 990 евро за Launch Series с голяма батерия и задвижване на четирите колела – цели 6000 евро повече, отколкото преди фейслифта. Серията Launch Series се предлага само в цветовете Solid Black (първоначално допълнителни 1300 евро) и Quicksilver (първоначално плюс 2600 евро). Във Великобритания цената за стартовото издание е 60 990 паунда.