В изненадващ обрат BMW зае първото място в класацията за продажби на електрически автомобили в Европа за юли 2024 г. Германският премиум бранд успя да изпревари Tesla с малка разлика, доставяйки 14 869 BEV през месеца. Това бележи значително увеличение от 35% на годишна база за BMW и първата им победа пред Tesla на европейския пазар на електромобили.
А по-паметливите ще помнят, че BMW бе една от марките, която отнесе най-сериозните критики за подхода към електрификацията. Но сега ехидните усмивки са скрити в „цилиндрите“ в Мюнхен.
Въпреки загубата на първото място през юли, Tesla запази короната за най-продаван EV с 9544 регистрации на Model Y. Изцяло новото Volvo EX30 си осигури второто място, докато VW ID.4, Tesla Model 3 и Skoda Enyaq оформят петицата.
Притеснителното за всички тях е, че, освен Volvo, който е нов модел, другите четири модела в челото записват драстични спадове на продажбите спрямо юли 2023 г. При Tesla той е -16%, при VW e -40%, Model 3 и Enyaq са съответно с -17% и -27%.
Шесто и седмо място са съответно за BMW iX1 и наскоро обновения фейслифт BMW i4 Gran Coupe. Двата модела обаче бележът ръст на продажбите от +27% и +25%.
Като цяло, данните на JATO Dynamics за ЕС28 показват, че общите продажби на нови автомобили са нараснали до 1,03 млн. (ръст от 2%), докато продажбите на електромобили са спаднали с 6% до 139 300 регистрации и намален пазарен дял от 13,5%.
Dacia Sandero запазва позицията си като най-продаваната кола в Европа с 22 400 реализирани продажби, ръст от невероятните 34%. Следващите позиции са за VW T-Roc и Toyota Yaris Cross, а четвъртото място зае Dacia Duster.
Проблемът за Tesla е, че докато преди година се бореше за лидерството по общи продажби, сега Model Y е едва на 24 място, а при марките Tesla е на 22 място. Иначе тук безапелационно първото място е за Volkswagen с 108 959 регистрации за един месец, следван от Toyota (75 338 единици) и BMW (64 012 единици).