Новият Nissan LEAF прие формите на купе-кросоувър

Той е на ток, естествено, идва с две батерии и пробег до 604 км, вградени Google услуги и два 14,3-инчови дисплея

Nissan Leaf 2025

Nissan

И зцяло новият Nissan LEAF се прероди в ново тяло, но със същото верую на пионера от 2010 г.: да стои в челото на стратегията на Nissan за електрификация.

Оригиналът се появи преди 15 години и за това време бе реализиран в тираж от близо 700 000 бройки по целия свят, с което си спечели място в историята като първия масов електромобил в света.

Изцяло новият LEAF няма нищо общо като дизайн с първообраза. Сега се залага на купе-кросоувър силует по подобие на Ariya. С коефициент на челно съпротивление от едва 0,25, елегантният дизайн оптимизира въздушния поток, за да подобри както динамиката, така и пробега.

Nissan

От панорамния стъклен покрив със затъмняващо се стъкло до забележителните 3D задни светлини и първокласните материали - всеки детайл на изцяло новия LEAF се подчинява на конкретни задачи.

LEAF се предлага в седем цветови варианта на екстериора, включително уникалния тюркоазен цвят на LEAF - Luminous Teal, а интериорните елементи се предлагат в черно или бяло с лилави акценти.

Nissan

Две са батериите, с които ще се предлага LEAF: 52 и 75 kWh използваем капацитет, които предлагат съответно пробег 436 и до 604 км по WLTP. В първия случай мощността на модела е 130 kW (345 Нм), а във втория 160 kW (355 Нм). Максималната скорост на зареждане на DC станция е 150 kW (105 kW е при малката батерия). Автомобилът предлага функцията Vehicle-to-Load (V2L), а в бъдеще на клиентите ще се предлага и технологията Vehicle-to-Grid (V2G).

Nissan

В интериора се откроява двойният 14,3-инчов дисплей, а на разположение на клиентите са вгадени Google услуги, предлагащи достъп до Maps, Assistant и Play Store. За тяхното аудио изживяване се грижи BOSE Personal Plus.

Сред технологиите на борда може да се изтъкнат ProPILOT Assist с Navi-link, адаптираща скоростта към завоите и променящите се ограничения на скоростта за безпроблемно шофиране по магистрала; e-Pedal Step и регулируемо регенеративно спиране; 3D 8-точков монитор Around View и визуализация на пътя в реално време.

Създаден на модулната платформа CMF-EV, споделена с Nissan Ariya, новият LEAF разполага с предно окачване MacPherson и многоточково задно окачване.

Поръчките започват тази есен, а първите доставки ще бъдат осъществени през пролетта на следващата година.

Nissan Leaf Nissan