В ъпреки множеството проучвания, че и в сегашния си вид батериите на електрическите автомобили осигуряват достатъчно пробег за ежедневието на масовия потребител, именно пробегът остава основното притеснение на мнозина. Решението може да са твърдотелите батерии, които ще са по-плътни, ще дават по-голям пробег, ще се зареждат по-бързо, по-безопасни са и по-издръжливи.
Mercedes също е сред компаниите, които разработват подобно захранване. От повече от година тя работи заедно с Factorial Energy за разработката на твърдотелна батерия, която нарича Solstice, съобщава TopGear.
Дори и в настоящия си вид Solstice значително превъзхожда настоящите батерии. Тяхната плътност е между 90Wh/kg и 255Wh/kg за най-добрите екземпляри. Същевременно Solstice постигна внушителните 450Wh/kg и тепърва може да се подобрява. Освен това осигурява до 80% по-дълъг пробег с едно зареждане.
Factorial Energy са разработили смеската, която съдържа никел, литий, сулфиден електролит и сух катод. Няма запалим и нестабилен течен електролит, което намалява значително риска от пожар. Освен това осигурява и по-голяма стабилност на температурата, т.е. не са нужни сложни системи за охлаждане.
И още нещо много важно: производствената технология не изисква сложна и скъпа преработка на настоящите заводи за батерии. Това ще спести много разходи и ще увеличи потенциала на батериите. А Factorial имат и финансиране от Hyundai и Stellantis.
Solstice на Mercedes все още не е готова за масово производство. Компанията обаче иска да я внедри в електрическите си автомобили най-късно до 2030 г.