В се още голяма част от хората се притесняват от недостатъците на електромобилите, а именно ограниченият пробег и неразвитата зарядна мрежа. Има такива, които дори смятат, че не са „истински автомобили”, но това не е истина. Техният проблем е, че ще трябва да свикнат, защото бъдещето е предначертано и то е електрическо.
Вече много държави, особено в Европа, обявиха намеренията си да забранят продажбата на нови автомобили с ДВГ. ЕС ще направи това през 2035 г., а някои държави дори по-рано – Австрия и Великобритания, за Норвегия и Нидерландия дори не говорим.
Извън пределите на Стария континент държавите са доста по-внимателни в това отношение. Съвсем скоро писахме, че щатът Вашингтон прокарва проектозакон, според който да се забранят продажбата на автомобили и лекотоварни камиони през 2030 г. Други щати смятат да го направят през 2035 г.
Сега към списъка с държави, планиращи тази забрана се присъединява и Канада. Според Emissions Reduction Plan, канадското правителство ще постигне крайната си цел поетапно. Това означава, че до 2026 г. над 20% от продаваните в страната пътнически автомобили трябва да са електрически. През 2030 г. този процент трябва да се увеличи до 60, а през 2035 г. трябва да е 100.
По-широката картина включва няколко сектора, които трябва да постигнат въглероден неутралитет, като транспортният сектор е само малка част от общия план. Крайната цел на правителството е да намали емисиите СО2 с 40 до 45% под нивата от 2005 г. до края на десетилетието, а към 2050 г. икономиката на Канада да е СО2 неутрална.
В решението на Канада да бъдат забранени продажбите на автомобили с ДВГ изрично се говори само за пътническите автомобили. Докато леко- и тежкотоварните камиони ще минат на друг график: до 2035 г. продажбите на електрически превозни средства от този тип трябва да достигне 35%, като 100% трябва да е той през 2040 г.
Канадският план предвижда отпускането на 1,7 млрд. канадски долара ($1,36 млрд.) за субсидиране на покупката на автомобил с нулеви емисии. Сегашната федерална програма предвижда до 5000 канадски долара ($4000) субсидия за EV, плъг-ин хибриди и автомобили с горивни клети, като тя зависи от цената и конфигурацията. Някои провинции, като Британска Колумбия и Нова Скотия, предлагат свои собствени субсидии.