П ромяната от автомобили с двигатели с вътрешно горене към EV може да доведе до интересни процеси и размествания на пазарите. Някои производители предупреждават, че тоталното фокусиране в електромобили не е от полза, че трябва да бъде оставен въздух на конвенционалното задвижване.
В същото време обаче продължават да влагат милиарди за батерии, EV платформи и модели и т.н., и т.н. И да печелят от маржове, а не от обеми в доста трудните времена.
В тази връзка новината, че General Motors може да се завърне активно в Европа не е голяма изненада. Преди около пет години концернът продаде Opel на PSA, която след това участва във формирането на Stellantis. Оттогава GM присъства нишово на определени пазари с дилърства на марки като Cadillac и Chevrolet (с Corvette).
За промяната на курса информира Detroit Free Press, цитиран от Motor1. Щатската медия помества изявление лично на шефката на GM Мери Бара.
Преди около пет години продадохме бизнеса си в Opel на това, което днес е Stellantis и не съжаляваме за това по отношение на двигателите с вътрешно горене. Сега обаче гледаме на възможността за разтеж и можем да влезем отново в Европа изцяло с EV. Гледам напред в това отношение.”
Северна Америка и Китай ще продължат да бъдат водещи пазари за GM, но Стария континент отново може да се окаже важен. Както по отношение на по-евтини модели като Chevy Bolt и Equinox, така и с развиването на свой старпът, ръководен от бившия вицепрезидент на Cadillac Махмуд Самара.
Не трябва да забравяме наскоро обявения джойнт венчър с Honda, целта на който са електромобили на достъпни цени. Но същевременно луксозните модели (Cadillac) и всъдеходи на GMC Hummer. Известен факт е, че от този тип возила - включително като електромобили, се печели най-много.