Mercedes-AMG работи усилено по електрическа алтернатива на GT 63 4-Door Coupe, с която да се противопостави на Tesla Model S, Lucid Air, Porsche Taycan и Audi e-tron GT. Очакванията са мощността на този седан да е над настоящите 842 к.с. на хибридния GT 63 S E Performance, по-скоро би гонила онези 1063 на AMG ONE.
Този нов модел се разработва от нулата от Mercedes-AMG и стъпва върху новата архитектура AMG.EV. Tази платформа ще позволи конструирането на ниски и аеродинамични електромобили, задвижвани от супер модерни аксиални електромотори на британската Yasa, която AMG придоби през 2021 г.
За момента от Mercedes-AMG не излиза и дума по темата, но шефът на Yasa разкри пред британското издание Autocar, че един електромотор тежи едва 24 кг, но за сметка на това генерира 487 к.с. и 800 Нм. Два на предната и задната ос и функция Boost биха докарали мощността и доста над 1000 к.с. Да не говорим, че може да се отиде дори и на вариант с три електромотора, минавайки на територията на Model S Plaid, Air Sapphire и задаващия се тримоторен Taycan.
Немският производител загатна пред света за намерението си да направи нов електрически седан миналата година, когато показа Vision AMG Concept. Британското издание твърди, че този концепт ни дава доста близка представа какво може да очакваме от серийния модел по отношение на обща форма и размери. Ако са прави, то значи може да очакваме модел с дължина около 5,1 метра, което ще го направи малко по-дълъг от GT 4-Door Coupe и със 147 мм по-дълъг от Porsche Taycan.
Ключов елемент ще е пакетът батерии. За да гарантират възможно най-малка височина, Mercedes-AMG ще използват тънък пакет в пода, разчитащ на силициеви аноди, произведени в САЩ от Sila.
И тук трябва да е ясно, че това няма да е единственият модел, изграден на тази нова платформа. Такава се прави, за да даде основите на цяло моделно семейство, така че е повече от ясно в каква посока ще се развива AMG в бъдеще.