Ч акаме го да бъде представен през юни, а дотогава Volvo загрява публиката по традиционния начин. Но тук темата е доста деликатна, защото за нея се говори на високо ниво, но обикновеният човек не разбира особено за какво става дума.
Най-общо казано: за екология. Защото между екология и електромобил най-често се слага знак за равенство, а това е много далеч от истината. Затова решихме да наблегнем в тематиката, за да се направи нужното разграничение.
Затова говорим за „въглероден отпечатък”: колко емисии СО2 ще отдели един автомобил в жизнения си цикъл: добив на материали, използвани материали, верига на доставки, производство, зареждане, експлоатационен живот, рециклиране.
Затова е Volvo говори за вредни емисии през целия производствен и жизнен цикъл на Volvo EX30. От компанията казват, че са успели да намалят общия въглероден отпечатък за 200 000 км шофиране до под 30 тона. Това е 25% по-малко в сравнение с напълно електрическите модели C40 и XC40. Целта на Volvo е да намалят емисии СО2 на автомобил с 40% между 2018 г. и 2025 г.
Ето как процедира Volvo. На първо място, проектирането на по-малка кола означава, че имате нужда от по-малко материал за производството ѝ. Като се има предвид, че алуминият и стоманата са два от най-големите виновници за CO2 емисии, това е мястото, където може да се направи голяма промяна.
Около 1/4 от целия алуминий, използван в производството на автомобила е рециклиран, както и приблизително 17% от цялата стомана, използвана при производството на Volvo EX30.
Дизайнерите са успели да комбинират множество функции във Volvo EX30 в рамките на един компонент. Това намалява броя на необходимите части вътре. Материалите, използвани за производството на Volvo EX30, са още един принос към по-устойчиво бъдеще. Около 17% от цялата пластмаса в автомобила, от вътрешните компоненти до външните брони, е рециклирана – най-високият процент във всеки автомобил Volvo до момента.
Volvo EX30 ще се произвежда в завод, захранван с енергия от възобновяеми източници, включително 100% климатично неутрална енергия.
Що се отнася до веригата за доставки, ние работим с нашите доставчици от самото начало по този автомобил и 95% от тях са се ангажирали със 100% климатично неутрална енергия в производството си до 2025 г. – и голяма част от тях вече са го изпълнили.
Вътре се използва широк набор от рециклирани и възобновяеми материали за седалки, табло и врати, включително материали като деним, лен и смес от вълна, която също съдържа около 70% рециклиран полиестер.