К ато част от стремежът си да стъпи мощно на Стария континент, BYD може да започне строеж на втори завод в Европа още догодина. Тази новина идва само месеци, след като китайският гигант разкри, че първият й завод на континента ще е в Сегед, Унгария.
Управляващият директор на марката за Европа, Мийкъл Шу, говори за плановете на BYD в Европа по време на скорошния форум Financial Times Future of the Car в Лондон. Една от посоките за увеличаване на присъствието на пазара е лансирането на европейска версия на Seagull.
Китайската версия на модела е най-малкият и най-евтин EV, който BYD продава на цена под $10 000. Той разчита на батерии с капацитет 30 kWh и 39 kWh, задвижването е поверено на мотор със 74 к.с. и 135 Нм.
Шу казва, че европейска версия на Seagull би струвала под €20 000, но не каза как ще се различава от китайския модел.
Макар BYD да е нов играч на европейския пазар, той си има своите цели. При това свръхамбициозни, Шу заявява, че BYD иска да е сред лидерите на пазара на електромобили до 2030 г., като втори завод ще направи тази цел по-постижима. Унгарската производствена мощност ще е с капацитет около 200 000 е-коли годишно, но ако иска да стане наистина сериозен играч, ще се нуждае повече от тях. Къде може да бъде разположен този завод не стана ясно.
Шу направи изявлението си, докато китайският президент Си Дзинпин бе на посещение в Унгария, част от европейския му тур за последните пет години.