Болид от Formula E постави рекорд за най-висока скорост на закрито

Рекордът е дело на пилота на NEOM McLaren Джейк Хюс.

Мартин Дешев,
formula джейк хюс

, Formula E / YouTube

Джейк Хюс с рекорда за най-висока скорост на закрито

Ш офирането обикновено се прави на открито, но както с всичко останало, има и различни ниши. Една от тях е колко висока скорост може да се достигне на закрито пространство. Както може да се очаква, това е рекорд, който е внимателно регулиран от „Гинес“, съобщава Autoblog.

Новият рекорд е поставен от болида Gen3, който поставя началото на следващата ера на Formula E. Използвана е „бета“ версия на колата, като рекордът е поставен на закрито в ExCeL London Arena в Лондон. Вътре е направена малка писта за London E-Prix, като има и права с дължина 283 метра.

Участници са били Джейк Хюс, пилот на NEOM Mclaren и Лукас ди Краси от Mahindra Racing. И двамата са получили възможност да карат болида за пръв път, като той е бил в по-агресивната версия за квалификации.

Двамата пилоти са имали право на три пробни шофирания преди официалния си опит. Те са подобрили рекорда на всичките си проби.

Има конкретни изисквания, за да бъде признат рекорд. Първо пилотите стартират от място и трябва да спрат напълно в рамките на закритото пространство. Те са стартирали малко преди правата, като е трябвало да направят 130-градусов завой с около 45 км/ч, след което да ускорят.

Скоростта се измерва в конкретна зона малко преди маркера за натискане на спирачките. Рекордът е поставен от Хюс, като той е развил 218.71 км/ч в рамките на правата. Предишният рекорд беше 165.2 км/ч.

Новият болид е най-бързата и ефикасна електрическа състезателна кола досега. Тя може да развие над 320 км/ч , като чрез спирачната система генерира 40% от енергията, която ѝ е необходима, за да завърши цяло състезание.

GenBeta е нов тип платформа, която развива мощност 400kW. Използвани са нови гуми Hankook, както и 3D принтирани елементи. Има и изкуствен интелект, който анализира резултатите на пилотите и дава съвети за допълнителното прецизиране на настройките на колата.

Болидът е и първият едноместен състезателен автомобил, който е използвал задвижване на 4-те колела както за ускорението, така и за регенеративното спиране, казва техническият мениджър на Formula E Алесандра Силиберти.

коли автомобили спортни коли състезателни автомобили Formula E