О т 15 юни в България зареждането на Supercharger мрежа на Tesla стана платено. Цената на kWh е 0,75 лв. Това значи, че пълното зареждане на батерия с капацитет 75 kWh ще струва 56 лв., но трябва да е ясно, че никой не зарежда от 0 до 100%.
Въвежда се и такса за престой на минута, ако колата не бъде преместена от станцията, след като зареждането й приключи. Таксата в общия случай ще е 2 лв. на минута, но като правило е зададена опцията да варира. Може да достигне до 4 лв. на минута, ако всички станции са заети. Ако пък са свободни, такса може да не се начислява.
Безплатното зареждане до момента имаше на Supercharger-ите в споменатия столичен МОЛ, както и на Radisson в Пловдив. Спирането на безплатното зареждане може да се приеме като удар за собствениците на Tesla, но това е и нормален ход на събитията. Освен това ще облекчи станциите, тъй като често на тях се стигаше до конфликти заради оформянето на дълги опашки и безотговорното (от някои) отношение да оставят колите си на станциите дълго след завършване на зареждането.
Висока ли е цената или не – ще оставим сами да прецените. Ща кажем само, че зареждането на бърза зарядна станция за 0,75 лв. на kWh е идентична с цената (0,76) в Германия, но, забележете, в Германия цената от 0,76 лв. на kWh е за зареждане в домашни условия, а не на 150-200-киловатова станция. У нас цената за зареждане у дома е много по-ниска от тази в Германия, където по принцип се извършва основното зареждане на един електомобил.