Audi A6 e-tron: нов дизайн и превъзходна аеродинамика, осигуряваща до 756 км на ток

А6 e-tron е първото изцяло електрическо Audi, предлагано като Sportback и Avant

Audi A6 etron

, Audi

Audi A6 e-tron Sportback/Avant

М инаха цели три години, откакто видяхме A6 e-tron concept на изложението в Шанхай през 2021 г. Това чакане бе свързано с редица проблеми, свързани основно с електрониката и софтуера, които от своя страна забавиха конструирането на новата платформа и електронна нервна система на новото поколение Audi-та. Но поне чакането си струваше, защото А6 (вече само на ток) изглежда изключително елегантно, а в технологично отношение е много напред.

Горните две становища вече ни бяха демонстрирани с Q6, сега те се доразвиват и при А6/S6 e-tron, налични във версии Sportback и Avant. По този начин А6 става и първото електрическо комби на Audi.

Дизайнът на модела превръща „шестицата“ в елитарно произведение на автомобилното изкуство. Тук няма да описваме линии и изразни средства на дизайнерите, разгледайте галерията, за да видите сами какво предлага като визия новият модел.

Няма как да не отбележим OLED фаровете и задните светлини. Отпред на OLED панел имаме по 45 сегмента. Второто поколение на дигиталните OLED задни светлини (с 10 OLED панела с 450 сегмента) използват специален алгоритъм, за да генерират образ няколко пъти в секунда.

Audi

Обръщаме внимание и на факта, че изпълнението Sportback предлага изключително нисък коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,21, което значи, че този модел е най-аеродинамичният в историята на само на Audi, но и на цялата VW Group. При комбито параметърът е 0,24, което го нарежда на едно от първите места в своя сегмент.

Audi

Акцентът в интериора е MMI панорамният дисплей, с извит дизайн и OLED технология, съставен от 11,9-инчов виртуален кокпит и 14,5-инчов централен екран. Към тях трябва да добавим и 10,9-инчов дисплей пред предния пътник, който може да гледа на него всякакво съдържание, но то да не се вижда от водача и да не го разсейва. В допълнение на това водачът може да разчита на опционален head-up дисплей с добавена реалност. Страничните огледала могат да се заменят от камери, чийто екрани са разположени на А-колоните.

ChatGPT, панорамен покрив с променяща се затъмненост, богат набор от инфотейнмънт приложения и технологии, са само част от оборудването на А6.

Audi

Но трябва да продължим към задвижването, където намираме нови електромотори и литиево-йонна батерия, разработени специално за платформата РРЕ. Въпросната батерия е съставена от 12 модула и 180 призматични клетки с брутен капацитет 100 kWh (94,8 kWh нетен), която осигурява до 756 км пробег на ток (A6 Sportback e-tron) и до 720 км за A6 Avant e-tron.

Изпълненията A6 Sportback/Avant e-tron са с мощност 270 kW, ускорение до 100 км/ч за 5,4 секунди и максимални 210 км/ч.

Audi

Ситуацията се променя при S6 e-tron с неговите 370 kW (405 kW с Launch control). В този случай версиите S6 Sportback e-tron и S6 Avant e-tron ускоряват до 100 км/ч за 3,9 сек, а максималната скорост е 240 км/ч. Двете версии предлагат пробег на ток съответно 675 и 647 км.

Благодарение на 800-молтовата архитектура, на DC зарядна станция с мощност 270 kW ѝ6 e-tron може да са зареди с достатъчно „сок“ за 300 км пробег за само 10 минути. Иначе от 10 до 80% батерията се нуждае от 21 минути.

Цените за Германия са 75 600 евро за A6 Sportback e-tron performance и 99 500 евро за Audi S6 Sportback e-tron.

Audi A6 e-tron Audi