Ж ителите на Южна Корея, желаещи да се обзаведат с нов автомобил от Hyundai Motor Group, получават с желанието си и предупреждение, че може да им се наложи да почакат доста.
Явно любовта към родината и местното производство трябва да е много голяма, за да реши някой да си купи автомобил, който да му бъде доставен след 2,5 години, пише Korea Times. По принцип това е срокът, след който моделът преминава т. нар. фейслифт, т.е. когато получиш колата си, тя вече ще е остаряла и компанията ще извади освежена нейна версия. Това звучи доста шизофренично.
Казва се, че подобно безумно чакане за автомобил от масовия клас засяга 26 модела на Hyundai, Kia и Genesis. Година по-рано за тези модели се е чакало 11 месеца. Hyundai обяснява безумните срокове за доставка с липсата на чипове, но в това вероятно се крие нещо друго, а именно предпочитанията на корейския гагинт да продава продукцията си в други страни, а не в родината си.
Подобен приоритет на чуждите пазари се дава заради по-високите печалби, тъй като южнокорейският вон се е обезценил значително спрямо американския долар. Този процес тече почти без прекъсване от декември 2020 г., когато един долар се е обменял за 1090 вона. Днес това става срещу 1410 вона.
Производството на трите популярни седана на Hyundai, Avante, Sonata ш Grandeur, както и Santa Fe Hybrid, се бави между 6 и 20 месеза. От три до пет месеца е забавянето за купувачите на седаните К3 и К5 на Kia. Сроковете за доставка на К8 и Sorento Hybrid скачат до осем и половина месеца.