П рез последните години множество анализи твърдяха, че двувратите спортни автомобили са на изчезване. Аргументите за това са предимно, че те са непрактични, скъпи и интересът на клиентите се измества към другите предложения на пазара.
И действително имаше известна доза истина в това. Продажбите на двувратки се понижаваха и това изглеждаше трайна тенденция. Докато не дойде 2023 г.
През миналата година някои от най-популярните двуврати модели отчитат солиден ръст на продажбите си, показват обобщение на данни от Motor1. И това се случва на ключови пазари, което е още по-добрата новина.
Откроява се Mazda MX-5 Miata, която записва ръст от 45,4% на продажбите си в САЩ за миналата година. Компанията е продала 8973 броя от малката двувратка.
4591 от бройките са за кабриолета, а останалите 4382 – за купето с твърд покрив. Кабриолетът отчита 77% ръст на продажбите си, което е още един аргумент в полза не само на двувратките, но и на кабриолетите, които също сякаш оставаха позабравени напоследък.
Разбира се, SUV-овете продължават да доминират, и то с много. Само Mazda е продала 153 808 CX-5, 77 075 CX-30 и 30 821 CX-90 в САЩ.
Във Великобритания продажбите на Miata са се увеличили с 21% до 1647, съобщава CarThrottle. Това е най-доброто представяне на модела от 2019 г. насам.
Друга легендарна двувратка също имаше добра година. Продажбите на Nissan GT-R са скочили с 584% глобално, казва Motor1. През 2022 г. компанията е продала само 57 GT-R-а, но през 2023 г. – 390 броя. Със сигурност е помогнал и фактът, че през януари миналата година Nissan обнови GT-R.
Изненадващо, към тях не може да се присъедини Toyota Supra. Продажбите ѝ в САЩ са е понижили с 46% до 2652 броя, съобщава The Drive. И все пак тенденцията е, че интересът към двувратите модели се увеличава и съответно конкуренцията между тях ще стане още по-сериозна през тази година.