П реди дни Audi представи забавния рестомод NSU Prinz 4L, направен по повод 150-годишния юбилей на завода в Некарзулм.
Заводът в Некарзулм, домът на компанията NSU, е построен през 1873 г. През 1969 г. той преминава във владение на Volkswagen. Днес в завода се произвеждат Audi A4, A5 Cabriolet, A6, A7, A8, R8 и e-tron GT. Последният оригинален модел на NSU, произвеждан тук, е революционния за времето си Ro 80. Последните бройки слизат от конвейра през 1977 г. Задномоторните малолитражки NSU Prinz 4 се произвеждат в Некарзулм от 1961 до 1973 г. Външно моделът прилича много на ЗАЗ-966, но съветските автомобили не са клонинг, а просто залагат на популярните за времето си мотиви в дизайна.
Електрическата моторна версия на NSU Prinz е разработена от 12 млади стажанти и техните преподаватели. За основа те ползват NSU Prinz 4 от 1971 г. Автомобилът отдавна е извън експлоатация, порядъчно изгнил. Овалните фарове са заети като идея от спортния NSU Prinz 1000. За да заздравят купето, младите дизайнери и инженери са използвали много от панелите и шасито на Audi A1, затова и междуосието е доста по-голямо от това на оригинала.
За външния дизайн са помагали щатните дизайнери на марката, което е видно от изключително прецизно оформения дизайн, нещо, което не може да се каже за подобни проекти на стажанти на Skoda, където няма намеса на професионалисти.
Вместо двуцилиндров мотор с 30 к.с. е използван електромотор с 240 к.с. В багажника отпред е разположена батерия с капацитет 19,2 kWh, заета от хибридния Audi Q7 TFSI e quattro. За охлаждането й се грижат отвори в предния капак. Задната част на покрива може да се фиксира в отворено положение като при винтидж състезателните машини. Над задното стъкло е монтиран огромен спойлер.
Макар да няма снимки на интериора, от Audi казват, че той е подчинен на спортните традиции: всичко е сведено до минимум, боядисан е в черно и са монтирани „корита „Recaro Podium. Много от елементите са изработени по метода на 3D-принтирането.
NSU Prinz EP4 е направен в един единствен екземпляр, без някой да мисли за серийно производство, но не бихме се учудили, ако този рестомод види бял свят под една или друга форма (дори с подкрепата на Audi), тъй като този жанр става все по-популярен и доходоносен.