К онцернът BYD се стреми към границата от 2000 км пробег със следващото си поколение плъг-ин хибридни модели, които ще разчитат на пето поколение PHEV системата и четвърто поколение на EV платформата си.
Новото поколение плъг-ин хибридна система, елементи от която се очаква да бъдат разкрити на автоизложението в Пекин този април, е еволюция на системата Dual Mode (DM), използвана в настоящата гама на BYD.
Тя бе лансирана от китайците през 2008 г., като от тогава до днес се обновява постоянно с нови технологични решения.
Четвъртото поколение на PHEV системата идва в две форми: ефикасната DM-i и по-динамично фокусираната DM-p. И двете използват 1,5-литров турбо бензинов двигател със 110 к.с., комбиниран със синхронен електромотор със 177 к.с. и CVT трансмисия.
Клиентите могат да избират между батерия LFP батерия с капацитет 8,32 kWh или 18,32 kWh с модела DM-i model, за който се твърди, че може да измине до 1150 км, но по китайския тестови цикъл CLTC. Резервоарът за бензин е 60 л.
Първоначалната версия на петото поколение на PHEV системата на BYD, е планирано да се появи през 2025 г. Макар да няма никакви технически параметри към момента, целта на китайската марката е да успее да предложи пробег от около 2000 км, в зависимост от модела.
Новата система трябва да се комбинира със следващото поколение на използваната масово от BYD платформа ePlatform. В момента електромобилите разчитат на 3.0 ePlatform, лансирана през 2021 г. Новите плъг-ин хибриди ще бъдат качени на 4.0 ePlatform, която ще се използва и за следващото поколение електрически модели.