Ч акането свърши. След 14 години и безброй шпионски снимки, Toyota най-накрая показа новото поколение Land Cruiser 300. И това наистина е един абсолютно нов автомобил – от шасито, каросерията и задвижването до интериора, новите технологии и свързаност. Запазено обаче е едно качество, което превърна този модел в култ: рамата.
Toyota казва, че е искала да запази носещата рама на модела, защото „това е основата, която защитава самата същност на Land Cruiser”. По този начин Land Cruiser вероятно е единственият нов всъдеход, който продължава да държи на носеща рама. Дори Land Rover Defender мина на самоносеща каросерия, но не и 300. Този факт Toyota оправдава с желанието си да запази върховните офроуд качества на модела, „качвайки” го едновременно с това върху новата платформа GA-F.
Това означава по-леко шаси, което е и с 20% голяма устойчивост на усукване, снижен център на тежестта и намалено с 200 кг общо тегло. Не се казва каква е общата маса, но не се съмнявайте, че тя гони 3 тона.
Общата дължина 4990 мм), широчина (1980 мм) и междуосие (2850) са останали непроменени спрямо модела 200. Същото се отнася и за ъгъла на заход и отход (съответно 32 и 24 градуса), а пътният просвет е 23 см. Последните три параметъра са от изключително значение за атаката на силно пресечен терен, за чийто успех е бил ползван опитът на няколко пилота от рали ”Дакар”, които са тествали модела.
Тези тестове са довели до подобряване на основната работа на окачването, монитор за разнообразен терен, който осигурява по-добър обзор около автомобила, Multi-Terrain Select, позволяващ оптимизация на сцеплението на различни терени, и E-KDSS. Последната система е съкращение от Electronic Kinetic Dynamic Suspension System. Toyota, казва, че тази система е първа по рода си в света, чиято работа е да оптимизира пътното поведение на модела. Извън пътя пък водача може да разчита на три блокируеми диференциала.
Два са предлаганите двигатели. Бензиновият 3,5 V6 генерира 415 к.с.и 650 Нм. Дизеловият 3,3 V6 е с мощност 309 к.с. и 700 Нм, като и двата модела разчитат на принудително пълнене. Разходът на гориво не се посочва от Toyota, но компанията казва, че ще намали вредните емисии СО2 с 10% спрямо настоящия модел. За това трябва да помогне и 10-степенната автоматична трансмисия.
Повече мощност и динамика се очаква от модела GR Sport, който бе само показан на снимки (тази с пясъка), но информация за него ще бъде разпространена на по-късен етап тази година.
Дизайнът, макар и силно променен, следва формите на досегашния модел. Естествено, веднага на очи са небави гигантската радиаторна решетка. Но реално дизайнерите са използвали похвати, които да са от полза при офроуд шофиране. Затова дизайнът на броните е такъв, че да не пречат при шофиране извън пътя. Позиционирането на светлините също е така избрано, че да не бъдат счупени при офроуд шофиране.
Качествено нов скок в дизайна и материалите е направен в интериора. Оформлението е около големия екран на инфоразвлекателната система, като са запазени доста физически бутони. Toyota оправдава това с желанието да се запази интуитивното боравене с тях по време на офроуд шофиране (а и явно иска да се разграничи от тенденцията за монтиране на все повече и по-големи дисплеи от конкурентите). Бутонът за превключване от Н4 на L4 също говори за основното предназначение на модела.
Автомобилите са фетиш за Флойд Мейуедър