Seat почти винаги е бил като неглижираното дете в семейството, но съществуването на испанската марка е сигурно поне до 2028 или 2029 г., потвърди Изпълнителният директор на VW и член на борда на директорите на Seat, Томас Шефер.
След скорошни слухове за бъдещето на марката, Шефер коментира темата пред Autocar:
Няма да убием Seat. Просто трябва да решим бъдещето му. Все още работим по план за Seat, сигурен е до 2028 или 2029 г. Той е базова марка за млади клиенти. Има сериозна роля в Европа, особено в Испания, Великобритания и Австрия.”
По-интересна е втората част от коментара на Шефер:
Cupra е бъдещето на Seat. Cupra е преоткриването на Seat за бъдещето. Cupra ще премине много по-бързо към електрификацията”.
Всъщност Cupra обещава да предложи няколко електромобила през следващите години, докато Seat трябва да изчака цената на батериите да падне, за да започне да електрифицира гамата си с по-достъпни модели. Днес Seat няма електромобил в гамата си, а разчита само на три плъг-ин хибрида - вариантите eHybrid на Leon, Leon Sporstourer и Tarraco.
Cupra е успешен проект по отношение на продажби и рентабилност, за разлика от нерентабилния в момента Seat, който отбеляза значителен спад в годишните продажби през последните няколко месеца. Шефер уточнява, че Cupra „не е голям играч“, но предлага продукти с по-висок марж от този на Seat, насочени към различна „бунтарска, млада аудитория“.
Проблемът на Seat е, че VW Group вече има добре установена и изключително успешна масова марка в лицето на Skoda, докато по-спортно ориентираната преди испанска марка отстъпи светлината на прожекторите на Cupra.
Според Шефер, възможна идея за бъдещето е трансформация на Seat в марка за мобилност, нещо, което вече беше намекнато от концепцията Minimo и електрическия скутер Mo 125. Подобен ход ще направи Seat еквивалент на Mobilize на Renault Group и ще му даде възможност да поеме въздух.