П рез 2016 г. U.S. Department of Energy предизвика Volvo Trucks да проектира влекач с прицеп, които да са 100% по-ефективни от еквивалентен модел. Първото им творение бе SuperTruck 1, а сега е готов и SuperTruck 2.
Производителят твърди, че благодарение на аеродинамични подобрения и такива по използваните материали, SuperTruck 2 е 134% по-ефективен от еквивалентен влекач-прицеп от 2009 г., какъвто е използван за основа на проекта.
Volvo казва, че голяма част от ефективността идва от подобрената аеродинамика. Кабината, челното стъкло, калниците и др. са така оформени, че челното въздушно съпротивление е с 50% по-ниско от тази на влекач от 2009 г. (с 20% по-нисък е от SuperTruck 1).
Но не само това е причината за високата ефективност. Volvo е олекотил камиона, като е изработил кардана от композитни материали и е намалил броя на осите спрямо други американски влекачи. Кабината също е по-къса от на конкурентите, а това значи по-малко килограми.
SuperTruck 2 разчита също на 48-волтова мека хибридна система (тя вече е стандарт при леките автомобили), която играе роля на генератор с вграден стартер.
Макар целият този проект да е изцяло концептуален, от Volvo казват, че научените уроци от него в течение на развойния му процес вече се вграждат в серийните камиони.