Р ейтингът на Companiesmarketcap.com е базиран на пазарната капитализация, която се изчислява след умножение на броя акции по цената им на борсата. Тъй като тя постоянно се променя, пазарната капитализация варира също.
Към този момент най-висока е пазарната капитализация на Tesla (сред автомобилните компании), възлизаща на $742,46 млрд., като цената на акция е $716,66 на днешната дата. Второто място е гарантирано за момента за Toyota,чиято пазарна капитализация е $228,44 млрд. И тук идва голямата изненада, третото място за китайската компания BYD със $131,50 млрд., макар цената на една акция да е само $49. Това значи, че традиционният №3 в тази класация вече излезе извън призовата тройка. Пазарната капитализация на Volkswagen възлиза на $115,07 млрд. ($169,65 за акция).
Интересно е да отбележим, че най-големият производител на автомобили (и в частност на електромобили) в Китай обяви, че от март месец е спрял да произвежда конвенционални автомобили с ДВГ, концентрирайки се само върху елекромобили или плъг-ин хибриди. До края на май BYD беше продал близо 400 000 електромобила.
BYD е сред шестте автомобилни производители – другите са Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz и Jaguar Land Rover – подписали се под съвместна декларация да прекратят продажбите на автомобили и ванове с ДВГ до 2040 г. Това стана по време на Световната климатична конференция в Глазгоу, провела се в края на миналата година.
Друг супер важен фактор, който вероятно е в основата за това изкачване на компанията в тази престижна класация, е, че BYD на практика е уникална. Тя е почти напълно автономна от външни доставчици. Компанията сама произвежда батерии и микрочипове, острият дефицит на които нанася огромна вреда на цялата индустрия. Китайците работят основно на родния си пазар, но продават малки количества в Норвегия и няколко страни в Южна Америка.
За Tesla дори не е нужда да говорим. Нейната пазарна капитализация е почти равна с капитализацията на следващите я осем марки!