В края на миналата година нашата медия бе сред първите, които имаха възможност да тестват новия Multivan T7. Подразделението за лекотоварни автомобили на Volkswagen буквално преосмисли Multivan, качвайки го на вездесъщата платформа MQB, върху която стъпва всичко - от Polo до Т7. Благодарение на платформата, в модела са внедрени над двадесет асистиращи системи за управление, познати вече от Golf и Caddy. Но това е само началото за този кардинално променен автомобил.
При лансирането си на пазара моделът предлагаше два 1,5-литрови TSI двигателя с мощност 136 и 204 к.с. Голямата новост при модела е версията плъг-ин хибрид (1,4 TSI и електромотор), на който Volkswagen набляга много сериозно. Тук системната мощност за задвижването е 218 к.с. Литиево-йонната батерия е с нетен капацитет 10,4 kWh, която осигурява на Multivan eHybrid пробег на ток в реални условия от 46 до 50 км (по цикъла WLTP). Този факт е особено важен, тъй като проучване на Федералното министерство на транспортна казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние под 50 км.
Сега на пазара вече се предлага и Multivan T7 с дизелов двигател с работен обем от 2 литра. Той генерира 150 к.с. и 360 Нм въртящ момент. По-важното е, че средният разход на гориво е 5,4 л/100 км. Резервоарът му е с обем 58 литра, което означава, че дизеловата версия на Т7 може да измине над 1000 км с едно зареждане.
Към днешна дата средната цена на дизела у нас е 2,88 лв./л, което ще рече, че един резервоар струва 167 лв. При пробег от 1000 км това значи, че за 100 км са нужни 16-17 лв.
Базовата цена на Multivan T7 с дизелов двигател (къса база, първо ниво на оборудване) в Германия започва от 48 800 евро. Дългата база започва от 50 600 евро.