Volkswagen ще монтира ДВГ на новата платформа за е-коли

Досега зорът беше да се направи добра платформа за електромобили, сега зорът е на нея да се „качи“ ДВГ

Volkswagen ID7 Tourer

, Volkswagen

Volkswagen ID.7 Tourer

К огато политиците се намесят (а в Европа това доста често е грешен ход), ситуацията често излиза извън контрол. Визираме гигантският политически натиск върху автомобилната индустрия, който доведе до инвестирането на милиарди евро в прехода към електрическа мобилност, но без пазарът и клиентите да са готови.

Резултатът е, че сега индустрията отново е опряна в стената, този път в търсене на начини за връщане към добрия стар ДВГ. Но и това ще е свързано с огромни загуби и инвестиции, защото сега двигателят с вътрешно горене трябва да се монтира на предназначена за електромобили платформа.

Volkswagen потвърди, че ще интегрира ДВГ на новата архитектурата SSP (Scalable Systems Platform). Тези бъдещи модели ще са хибридни. Интересното е, че двигателят с вътрешно горене няма да има връзка с колелата, ще играе ролята на т. нар. Range extender. Казано по друг начин: ще е генератор на ток, който ще отива в батерия, а оттам електрическото ще захранва задвижващата ос(и).

Разработването на платформата SSP беше забавено от сериозни софтуерни проблеми, а сега и търсенето на електромобили не отговаря на предварителните очаквания. Първият пазар за нови продукти на новата архитектура ще бъде Китай.

Но появата на Volkswagen с технология в стил LiXiang в Европа е съмнителна поради високата цена. Главният изпълнителен директор на Volkswagen Томас Шефер смята, че хибридите с range extender са подходящи само за големи модели за Китай и Съединените щати. Първородният модел на платформата SSP вероятно ще се появи в Китай през 2026 г. и ще достигне Европа през 2027 г.

Стратегията на компанията включва пазарното лансиране на електрически автомобили и хибриди с пет типа каросерия - от градски хечбек до пълноразмерен SUV. Общо Volkswagen възнамерява да произведе до осем модела на архитектурата SSP. Серийният хибрид на Volkswagen за Китай най-вероятно ще бъде базиран на концепцията ID.Era и ще бъде регистриран в съвместно предприятие с концерна SAIC.

Volkswagen ДВГ платформа E-GMP