Порт дьо Версай, Париж - София
Трябваше да минат няколко часа, преди да успея да изляза някъде пред I.D., за да мога да го видя и да му направя няколко снимки. Заявката на Volkswagen бе огромна, интересът и очакванията към него също толкова. Официалната информация казва, че серийният I.D. ще има такова значение за компанията, каквото сега има Golf. I.D. може да изминава между 400 и 600 км с едно зареждане и технически му е заложено да се развие в напълно автономен автомобил през 2025 г. Тогава Volkswagen ще продава по 1 милион електрически автомобили на година. Проблемът на всичко това е, че говорим в бъдеще време. И то говорим за поява на сериен модел не през 2018, а през 2020 г. Не случайно от Renault ги репликираха с техните 400 км пробег на ZOE, които са възможни сега.
Когато се появи серийният модел, развит на база на тази концепция, той ще бъде първият от цяла флота 100% изцяло електрически задвижвани автомобили, базирани на иновативна нова платформа. Modularer Elektrifizierungsbaukasten (Modular Electric Drive Kit) е създадена специално за електрически автомобили от ново поколение. Компанията счита тази архитектура за крайъгълен камък в развитието на производството.
ВИЖТЕ ЧАСТ ОТ ЗВЕЗДИТЕ НА САЛОНА В ПАРИЖ
MEB се отличава с голямо междуосие с много къси надвеси; предна част на автомобила, която, в допълнение към най-високите нива на безопасност, позволява голям ъгъл на завиване на предните колела и благодарение на това диаметърът на завой на автомобила е сензационно компактен - 9,9 метра; плоска литиево-йонна батерия, вградена в пода, която снижава центъра на тежестта на автомобила и с това способства за идеално разпределение товар/тегло; многораменно задно окачване с вграден задвижващ блок и отделена подрама; това изпълнение на моста допринася за оптимална динамика на задвижването и идеална акустика.
Благодарение на бързия процес на зареждане батерията се зарежда на 80% само в рамките на 30 минути.
Моделът е по-къс от Golf, но междуосието е съпоставимо с това на Passat. С 4 врати I.D. е дълъг 4100 мм или със 155 мм по-малко от Golf. Широчината му е 1800 мм, а височината - 1530 мм. Mеждуосието възлиза на уникалните 2750 mm, което - въпреки дължината отвън, е със 130 мм повече от това при Golf. От друга страна надвесите са съвсем скромни.
Вътре… вътре е странен. Volkswagen са нарекли тази изчистена конфигурация Open Space. Видно защо.
Концептът, освен електрически, е и автономен. С натискане на логото Volkswagen в центъра на волана за три секунди и автомобилът преминава от режим на шофиране в режим на автономно движение (I.D. Pilot).
В режим на пълна автономност, I.D. използва 4 лазерни сензори, които са монтирани на покрива и индикират в стилна синя светлина, че автомобилът е в автоматичен режим. I.D. регистрира другите участници в движението не само с помощта на тези скенери, но и посредством сензори за ултразвук, радари, странични камери и предна камера. Когато водачът желае да поеме контрол над автомобила, той просто натиска спирачката или педала за ускорение. Цветовете и светлините отново се променят, логото на волана пулсира, екраните индикират и воланът отново се показва от пулта пред водача.
Още от Париж: