М огат ли автоматичните трансмисии да се сравняват по надеждност с механичните? Могат. Победител е ясно кой ще стане, но въпреки това има автоматични трансмисии, които изкарват стотици хиляди без проблеми, затова и разказваме за тях.
Aisin U340E
Една от най-надеждните трансмисии е хидромеханичната Aisin U340E, разработена съвместно с Toyota. Този 4-степенен „автомат” се произвежда от 1990 до 2013 г., монтиран на много автомобили от средния ценови сегмент, Сред тях Toyota Corolla, Toyota Yaris, Toyota Avensis, Toyota Matrix. Тя работи до натоварване от 200 Нм заедно с амтосферни двигатели с обем от 13 до 1,8 куб. см. Ресурсът на тази трансмисия е минимум 300 000 км.
Jatco JF414E
Японската Jatco прави автоматични трансмисии за много от японските производители. Въпросният 4-степенен „автомат” работи с двигатели с работен обем от 1,3 до 1,6 литра. Произвежда се до края на предходното десетилетие, монтира се на Nissan Almera, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford I-Max, Mazda 323, Mazda 2, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6. Ресурсът й е над 300 000 км.
GM 5L40E
Американските автоматични трансмисии също се достатъчно надеждни при правилна експлоатация. До 2010 г. концернът General Motors продава 5-степенната 5L40E, отличаваща се с относително бърза работа и надеждност. Монтира се на Cadillac CTS и Cadillac STS, но BMW я купува за Серия (E46), Серия 5 (E39), Z3 (E36). Ресурсът е около 400 000 км.
Mercedes-Benz 722.4
Най-дълговечната автоматична трансмисия е Mercedes 722.4, произвеждана до 1996 г. Този 4-степенан „автомат” се монтира на Mercedes-Benz C-Class (W201, W202), E-Class (W123, W124), S-Class (W126) с големи и мощни V-образни двигатели с обем 3,0- и повече литра Ресурсът на тази трансмисия е над 700 000 км, но има и екземпляри с над 1 млн. километра