С лед като VW Group се възпротиви на въвеждането на Евро 7, а Skoda дори заяви, че новият ЕКО стандарт може да накара марката да спре три модела и да затвори завод, сега развитието на събитията предприема нова посока.
Нещо повече, босът на VW дори обяви, че бъдещето е електрическо и разиграването на картата със синтетичните горива (от които ще се възползват най-много Porsche, която доскоро оглавяваше) е излишно. Но това не пречи на Групата да продължи да развива двигателя с вътрешно горене.
От Skoda обявиха, че чешката марка е натоварена със задачата да развиват малките двигатели на VW Group. Става въпрос конкретно за 3- и 4-цилиндровите бензинови мотори от семейство EA211, използвани около 50-ина модела от седемте марки под шапката.
Компанията от Млада Болеслав наема почти 150 служители за отдела за техническо развитие на двигателите с вътрешно горене. Целта е да се разработят по-мощни малки двигатели, които ще отделят по-малко вредни емисии. В тази връзка, както вече споменахме, Volkswagen иска от Европейската Комисия да забави въвеждането на стандарта Евро 7, позовавайки се на високите разходи за прилагането им към съществуващите двигатели.
Двигателят EA211 е на пазара от 2011 г., като в най-евтините базови модели той започва с версията 1,0 MPI. Следва версията TSI с три цилиндъра. Четирицилиндровите са 1,4 TSI и 1,5 TSI. Мощността на семейството двигатели варира от 48 до 115 kW.
Двигател от същото семейство се очаква да задвижва следващото поколение Passat, който ще се предлага само като комби. Съвсем скоро се очаква официалната премиера на модела, а доставките се очаква да започнат през септември. Той ще се прави в Братислава, Словакия заудно с новия Superb. Той пък се очаква към края на годината във версия лифтбек и комби.