Toyota и Idemitsu формираха съюз за разработване и масово производство на твърдотелни батерии. Договорът на Toyota с втората по големина нефтена рафинерия в страната следва съобщението от юни, че подготвя ново поколение литиево-йонни батерии и работи по твърдотелни батерии, за да увеличи пробега и намали цената на бъдещите си електромобили.
През 2027-2028 г. японците трябва да са готови с литиево-йонна батерия, гарантираща 1000 км пробег и време за зареждане 20 минути. В същия времеви прозорец се очаква Toyota да е готова и с твърдотелната си батерия. Тя също трябва да може да гарантира до 1000 км, но зареждането й ще отнема около 10 минути.
През лятото Кейджи Каята, президент на R&D звеното за въглеродна неутралност каза, че потенциалът на твърдотелните батерии е за намаление наполовина на големината, теглото и цената спрямо сегашните литиево-йонни батерии.
Новото становище на Toyota е, че се цели в комерсиализиране на батериите от ново поколение през 2027-28 г., след което ще последва и масовото им производство.
Но тези батерии си остават скъпи и вероятно това ще продължи да е така години наред.
Idemitsu, втората по големина петролна рафинерия в Япония, навлиза все по-сериозни във веригите за доставка на батерии за електромобили, увеличавайки дела си в австралийския разработчик на литий Delta Lithium до 15%.