Toyota обмисля да комбинира водород с традиционен двигател в Land Cruiser

Компанията вече тества прототипи с технологията

Мартин Дешев,
Toyota Mirai

, Toyota

Toyota Mirai е с водородно задвижване, но не успя да се наложи на пазара.

Toyota е сред компаниите, които не искат да се разделят с традиционните двигатели и вярват в тяхното бъдеще. Затова тя тества различни начини да ги запази, като същевременно намали или дори елиминира вредните емисии.

Един такъв проект на Toyota е комбинирането на водород с традиционен двигател, съобщава Motor1. Компанията вече тества идеята в бус и Land Cruiser.

В Австралия например започва пилотна програма, в която бусове на Toyota използват V6 двигател от Land Cruiser, който е модифициран да работи с водород. Мощността се предава до задните колела през 10-степенен автоматик.

Toyota казва, че технологията ще е от полза и за самия Land Cruiser, както и други превозни средства, които ще теглят или пренасят тежки товари. Компанията работи по такива проекти от 2017 г. насам, като през 2021 г. модифицирана Corolla Sport участваше в състезанията Super Taikyu.

Версията на двигателя за буса е с по-малка мощност – 161 к.с. и 354Nm. Това е доста по-малко спрямо 3.4-литровия V6 с 409 к.с. и 650Nm в стандартния Land Cruiser. Но все пак технологията е в ранна фаза и е тестова, като има потенциал и за още подобрения.

Toyota например още от сега работи по варианти за намаляване на размера на резервоарите, увеличаване на мощността чрез оптимизиране на работата на двигателя и дори добавяне на хибридно задвижване. В буса има три резервоара с водород, които са под пода. Те осигуряват 200 км. пробег с едно зареждане, което не е много, но пък емисиите са нулеви.

Toyota водород автомобили коли