Б еше изненада, когато Toyota представи второто поколение на Mirai. Водородният автомобил никога не успя да изпълни очакванията, с които бе натоварен, но това не спря компанията да инвестира в технологията. Две години по-късно японците вече смениха тона. Toyota призна, че моделът е неуспешен, затова технологията ще бъде насочена към търговските автомобили.
Главният технологичен директор на Toyota, Хироки Накаджима, заяви по време на Japan Mobility Show, че е било „трудно да се реализират” водородните зарядни станции, пише Autocar. Това е ограничило продажбите на Mirai, които „не са били успешни”.
Накаджима казва пред британското издание, че водородът е по-подходящ за автомобили, които обичайно пътуват между две точки, подобно на търговските автомобили. Тяхната често ограничена и специфична употреба ще ги направят по-лесни да се осигурят стабилни опции за зареждане. По-рано този месец Toyota и Isuzu обявиха, че заедно ще разработват водородни камиони.
Първото поколение на Mirai не успя да прескочи границата от 2000 продажби. Ситуацията е по-различна с второто поколение на модела, но въпреки скокът, продажбите все още са смешно малки. Все пак да кажем, че за първите демет месеца от модела са били пласирани 2604 бройки, 80% ръст спрямо същия период на миналата година.
Toyota и други производителите разработват двигатели с вътрешно горене на водород. Миналата седмица бе показан нов състезателен двигател на водород, генериращ 415 к.с. На изложението Japan Mobility Show бе показано и водородно бъги от Toyota, създадено съвместно с Honda, Suzuki и Kawasaki.