Toyota обеща ДВГ, „ръчка“ и fun фактор още дълго време

Феновете на шофирането не трябва да се притесняват

Мартин Дешев,
toyota gr supra

Toyota

През последните години пазарът на автомобили се насочи към SUV-ове, електрически модели, автоматици и прагматичност. Забавните спортни коли остават на заден план, като изборът от такива модели намаля осезаемо.

Регулациите за емисиите и сигурността, цените, търсенето и еволюцията на технологиите изглеждаше, че очертаха естествен край на спортните модели. Но всъщност, както клиентите, така и производителите все още искат и по-забавни, емоционални предложения.

И Toyota обеща, че ще ни ги предлага още дълго време, съобщава Motor1. В интервю за австралийското списание Carsales вицепрезидентът на Toyota Australia Шон Ханли обяви добрите новини.

„Двигателите с вътрешно горене и ръчните трансмисии ще бъдат с нас още много дълго време“, казва той. И допълва, че компанията е пределно наясно, че ентусиастите все още предпочитат емоциите и „гърмежите“ от ауспуха, които само ДВГ може да предложи.

За целта отделът Gazoo Racing (GR) ще бъде развит и ще бъде превърнат в „магазина, който предлага всичко за всеки автомобилен ентусиаст“. Това включва разработка не просто на нови спортни модели, но и технологии. GR например ще разгледа синтетичните горива и как чрез тях да се удължи животът на ДВГ.

Феновете на електрическите коли също не трябва да се притесняват. За тях ще има спортни EV предложения, редом с ДВГ моделите.

Ханли споменава и концепта Yaris M, за който казва, че ще остави хората да „спекулират какво може да означава той, но кой знае какво се крие в бъдещето“. Малкият спортен хечбек има 2-литров трицилиндров двигател, който е монтиран зад седалките.

Двигателят е новоразработен и породи спекулации, че може да е за бъдещата MR2. Всъщност той ще се предлага в различни конфигурации, като най-мощната ще предлага над 400 к.с. и над 500Nm. Ще има дори версия за състезателни коли, която ще е още по-могъща.

Освен това името Supra остава и след края на настоящия модел. Ще има негов наследник, но преди него се очаква и суперколата LFR (или сходно име) с изцяло нов 4-литров V8 двигател, като той може да бъде представен по-късно т.г. Ханли завършва с уверението, че във всички случаи, Gazoo Racing ще се характеризира „със звуците, миризмите и усещанията от ДВГ“.

коли автомобили Toyota спортни коли