Toyota и Subaru са потвърдили пред Motor1, че спират да предлагат спортните си модели GR86 и BRZ е Европа. Причината са нови регулации, които влизат в сила в ЕС тази година.
От Toyota отбелязват, че от самото начало са имали намерение да предлагат GR86 в Европа само две години. В Европа влиза в сила нова регулация, която е за повишена безопасност на автомобилите. Тя внедрява множество нови изисквания, които за да може GR86 да изпълни, ще трябва да бъде преработен изцяло. А това няма икономически смисъл за Toyota.
GR86 е нишов продукт, който не е с голям пазар, който да оправдае подобно действие. Именно затова Toyota си партнира със Subaru, които правят събрата BRZ. Така двете компании си поделят разходите и успяват да предложат спортен автомобил за ентусиасти на достъпна цена.
Модифицирането на GR86 в рамките на новите регулации би променило коренно вида, стила и поведението на автомобила. Той няма да е толкова динамичен и няма да бъде колата, която харесват феновете, отбелязва Джо Клифърд от официалното списание на Toyota UK.
Същото важи и за BRZ. От Subaru казват, че ще продадат наличните бройки в рамките на тази година и моделът приключва в Европа.
Утехата за почитателите на малките спортни коли е, че MX-5 Miata ще продължи да се продава на Стария континент. От Mazda са потвърдили пред изданието, че няма да спират модела. Същото важи и за Alpine A110, но бройките ще бъдат ограничени до 1500 броя годишно - при това положение регулацията прави изключение и позволява колите да се продават.