Н е сме свикнали думите „екстремна“ и „Лада“ да са в едно изречение, още повече да са комплект. Но това не пречи на „Автоваз“ да реши да ги комбинира и да създаде Lada Niva Sport Turbo.
Да, самата компания изписва името на латиница, явно очаквайки голямо внимание към новото си творение. И има за какво. Тази „Нива“ е наистина екстремна.
Моделът е един от най-старите все още в производство, като запазва и славата си, че се справя добре офроуд. А какво би могла да направи силно преработена версия, която да е за екстремни ралита?
Niva Sport Turbo има същото купе като оригинала, но приликите приключват с външния вид на ламарината. Окачването е изцяло ново и повдигнато до 350 мм.

Avtovaz
Междуосието е удължено и достига 2550мм. Ширината също е по-голяма – 1680мм. Джантите също са нови, а гумите са за всякакви терени.
Добавени са по-широки калници, които да покрият гумите, като и арките за тях са доста по-големи. Има още шнорхел за изпускателната система, LED светлини и олекотени плексигласови прозорци.
Вътре също е премахнато всичко, което не е абсолютно необходимо. Има две спортни седалки, ролкедйж, навигационна система и подсилен резервоар.
Двигателят е 1,6-литров 4-цилиндров с турбина. Развива 280 к.с. и 340Nm. Моде да не звучи много на фона на модерните рали автомобили, но пък колата е и доста лека.
Трансмисията е 6-степенна секвенциална със заключващ се централен диференциал. Окачването има и двойни амортисьори за всяко колело и са добавени по-големи спирачки.
Niva Sport Turbo поема на първото си състезание на 12 юли. То включва трасета с обща дължина над 5000 км от Иркутск до Горно-Алтайск.