И през 2014 г. „Тойота“ остана най-големият автомобилопроизводител в света. През миналата година японската компания е продала 10,23 млн. автомобила.
Очакванията обаче са, че тази година японците ще бъдат изпреварени от основния си конкурент – „Фолксваген Груп“,
който през 2014-а остана на второ място с 10,14 млн. реализирани бройки.
Третото мястото е за американският гигант „Дженерал мотърс“, който държеше първенството цели осем десетилетия – до 2008 г., когато „Тойота“ му го отне. GM са реализирали 9,92 млн. продажби.
Шефът на „Фолксваген“ Мартин Винтеркорн има план до 2018 г,. неговата компания да се превърне в световен лидер. Именно тази година беше целевата, през която „ФВ Груп“ трябваше да надмине бройката от 10 млн. произведени екземпляра годишно.
Оказва се, че немците се справят повече от добре и са напред с плана.
От тези 10,14 млн. продадени автомобили от „ФБ Груп“ 6,12 млн. се падат на марката „Фолксваген“, а останалите продажби се поделят между другите марки, които групата притежава, най-вече „Ауди“, „Шкода“, „Сеат“, „Порше“ и „Бентли“.