С ледващото поколение на емблематичния кабриолет Mazda MX-5 вече се задава. Планиран е за догодина, а на пазара най-вероятно ще излезе през 2026 г.
Наскоро компанията показа концепцията Vision Study, която по всичко личи ще даде живот на новия модел.
Най-голямата промяна ще е друга - хибридно задвижване. Основното съображение за това е предстоящото въвеждане на Евро 7, а не толкова следване на тренда.
Това ще бъде предизвикано заради прилагането на новото законодателство, което наскоро беше обявено в Европа, коментира Ясухиро Аояма, директор и старши изпълнителен директор на Mazda, пред Wheels. - Все още проучваме нещата, но това ще засегне нашия MX-5. Ще бъде някакъв вид електрификация, така че трябва изберем най-подходящата стратегия за бъдещия MX-5, за да не предаде очакванията на нашите най-предани фенове.“
Не за първи път се прави изказване за хибридно задвижване на кабриолета, такива имаше и през миналата година.
Акира Таматани, шефът на дизайна на Mazda, изключи използването на “мек хибрид”.
Ако сложите такъв двигател, това вече няма да е MX-5“, каза той.
Колкото до Vision Study, той заяви следното:
Това е послание. Имаме тази страст да създадем такъв тип автомобил. Но ще правим ли серийни модели от тази концепция? Все още не сме решили наистина.“