П резидентът Джо Байдън се готви да наложи почти 100% мито върху китайските електрически автомобили, според нов доклад, цитиращ източници, запознати с въпроса.
Това е четирикратно увеличение спрямо предишната тарифа от 25% и почти елиминира всякакъв шанс такива автомобили да влязат на пазара в САЩ. Има обаче една вратичка с размерите на Мексико, която трябва да се вземе предвид.
Новата тарифа, за която съобщи първи път Wall Street Journal и която вероятно ще стане официална тази седмица, ще се прилага не само за електромобили, но и за батерии и слънчеви панели от Китай.
Докато някои политици, включително бившият президент Доналд Тръмп, настояваха за еднакви увеличения на митата навсякъде, сега са по-целенасочени. Те са в тясно съответствие с неотдавнашните коментари на президента Байдън за увеличаване на митата върху китайската стомана.
Твърде дълго китайското правителство налива държавни пари в китайските стоманодобивни компании, като ги тласкаше да произвеждат колкото е възможно повече стомана, субсидирана от китайското правителство“, заяви Байдън. „Те не се конкурират. Те мамят. Те мамят. И видяхме щетите тук, в Америка.”
Документът предполага, че Байдън ще включи и мито от 2,5% върху всички автомобили, внесени в САЩ.
Струва си да се отбележи, че според различни информации тези нови тарифи не правят нищо за премахване на голяма вратичка, която Китай може да използва, за да внася електромобили в САЩ. Тази вратичка е Мексико, страната, в която някои китайски компании потенциално биха могли да произвеждат своите електромобили. Ако го направят, биха могли да избегнат митата, когато пускат тези автомобили на американския пазар.
Миналият месец, под натиска на САЩ, Мексико спря да предлага федерални стимули на китайските автомобилни производители за създаване на заводи в страната. Страната изглежда осъзнава колко трудно е положението, в което се намира. Тя очевидно иска да защити отношенията си с двете велики сили. От своя страна президентът Тръмп изрази желанието си да наложи 60% мита за китайските продукти навсякъде, ако спечели изборите през ноември.