А нализ на Alixpartners казва, че само една от седем китайски марки, произвеждащи електромобили ще излезе на печалба до края на десетилетието. Другите или ще трябва да излязат от играта, или да се консолидират, или да се борят за малък пазарен дял.
Ценова война, която продължава от почти две години, оказва натиск върху маржовете на някои китайски производители на електромобили и може да продължи, тъй като големите играчи като BYD и Tesla се стремят да консолидират доминиращите си позиции.
Докато средната продажна цена на автомобилите в Китай падна с 13,4% през последната година, средният марж на печалбата на производителите се повиши до 7,8% през 2023 г. от 6,3% предходната година, казва анализът на консултантската агенция.
До края на 2030 г. китайските EV производители се очаква да държат 33% от световния автомобилен пазар и 45% от продажбите на NEV (нови енергийни автомобили, EV и PHEV).
Alixpartners обаче понижи прогнозата си за дела на китайските марки на европейския автомобилен пазар от 15 на 12%.
Сред изброените различни изводи за начина на печелене на предимство на китайските марки, Alixpartners изтъква и един доста интересен, който в Европа, САЩ и други части на Земята просто няма как да се случи. Докато служителите на на т. нар. наследствени производители работят максимум 20 часа извънреден труд на месец, тези на китайските производители може да работи до 140 часа извънреден труд на месец.