CNBC: Китайските марки ще заемат 1/3 от световния пазар до 2030 г.

Остава да видим дали ЕС ще поддаде на Германия и Китай, които правят всичко възможно, за да намалят взетото решение за налагане на над 30% мито за вносните китайски EV-та

IM LS6 китайски автомобили

, ImMotors

IM LS6

О чаква се китайските автомобилни производители да продължат масивната си инвазия извън пределите на Китай, заемайки 33% от световния автомобилен пазар до 2030 г., съобщава CNBC.

Голяма част от растежа от прогнозираните 21% пазарен дял тази година ще дойде извън пределите на Китай, смята консултантската фирма AlixPartners. Знаем много добре за сериозните апетити, които китайските марки имат към Европа (но не само). Усилените преговори, които се водят в момента между китайското правителство и посредници от германска страна имат за цел да се намалят митата, които ЕС обяви, че ще наложи за вносните китайски електромобили. И това вероятно ще стане. Но дори и да не се случи, шансът за ръст на китайските компании е извън Китай, затова те правят всичко възможно да излязат навън.

Бързите темпове на нарастване на продажбите на китайските производители се посреща с нарастващо безпокойство от т. нар. наследствени производители и политиците по света. Мнозина се опасяват, че по-евтините китайски автомобили ще наводнят пазарите, измествайки местните марки, особено електрическите.

Експертите очакват популярността на китайските марки да расте на всички пазари по света. Въпреки това се очаква много по-малко разширяване в Япония и Северна Америка, включително САЩ, където стандартите за безопасност са по-строги, а също и заради обявеното 100% мито върху вноса на китайски електрически коли.

анализи пазари китайски автомобили