Renault ще инвестира 3 млрд. евро до 2027 г. в лансирането на 8 нови модела като част от световното повторно лансиране на марката по света.
"Докато нашето продуктово обновяване бере плодове в Европа, искаме да направим марката по-световна и по-печеливша”, казва босът Фабрис Камболив.
Renault казва още, че до 2027 г. електромобилите и хибридите ще съставляват 1/3 от продажбите извън Европа.
Първият нов модел за световните пазари е малкият SUV, направен на базата на Dacia Sandero, наречен Kardian. Той бе представен в Бразилия, вторият най-голям пазар на Renault след Франция. Догодина моделът ще бъде лансиран в Латинска Америка и Мароко.
Пет от новите модели ще са или компактни, или големи, за да се „позиционира марката в най-доходоносните сегменти.
Моделите ще са базирани на две нови платформи. Първата е модулна и на нея е качен Kardian, който ще се прави в Латинска Америка, Турция, Мароко и Индия.
Тя ще послужи за основа също на хибриден 4х4 пикап. В Бразилия марката представи концепция на този автомобил, наречена Niagara.
Втората световна платформа е за по-луксозни модели, произвеждани в Южна Корея. Тя е съвместна разработка между Renault и Geely. Първият модел на Renault Korea Motors, базиран на тази платформа ще бъде лансиран през 2024 г.
След като Renault бе принуден да се изтегли от Русия, това направи марката много зависима от Европа. За първите 9 месеца на годината почти 69% от продажбите на французите са осъществени на Стария континент, скок от 63% миналата година.