Renault преминава към минималистичен дизайн

Компанията смята, че трябва да се намалят „крещящите“ елементи

Мартин Дешев,
Renault Rafale

, Renault

Renault Rafale

В продължение на много време автомобилните производители се надпреварваха кой ще предложи по-бляскав и дързък дизайн. Според главния дизайнер на Renault обаче е време за нова ера на по-семпъл и минималистичен дизайн.

„Предизвикателството за дизайнерите ще бъде да направят бранд, който е силен, но и много по-семпъл. Все още искаме да правим атрактивни коли, но с по-минималистичен и изчистен дизайн“, казва Жил Видал пред Autocar.

Видал казва, че развитието на технологиите дава нови възможности на дизайнерите. Той дава за пример фаровете, които вече могат и идват в много по-различни форми, които да отличават автомобила.

„Не казвам, че имам всички отговори, но съм поставил предизвикателството как да постигнем да сме дръзки, но минималистични. Не съм сигурен, че някой днес може да заяви, че прави истински минималистичен дизайн. Контрастът е, че някои брандове са много смели и дори не спазват една философия в моделите си. Това е добре, ако работи, но общ минимализъм е най-трудно да бъде направен вълнуващ“, коментира Видал.

Той казва, че подходът има и други предимства освен визуални. „Не е тайна, че колите станаха по-големи, заради безопасността и желанията на клиентите да имат повече екстри, място и т.н. Това прави колите по-тежки и изискват по-големи и тежки спирачки и т.н. Опасен кръговрат. Идеята сега е, как да направим по-положителен кръговрат“, допълва Видал.

Той дава за пример, че минималистичният дизайн позволява използване на повече и по-различни материали, включително и в интериора. Седалките например може да са по-тънки и леки. „Ако направим седалките наполовина тънки, ще спестим тегло, ще има повече място в интериора, колата ще може да е по-къса и лека и е практично и за разхода. Не е лесно, но трябва да атакуваме всеки ъгъл на ефикасността“, казва той.

Renault коли автомобили дизайн