Renault ми е Ferrari: Французите пускат специална програма за класическите си модели

Те ще получават професионално обслужване и сертификация за автентичност

Мартин Дешев,
Renault 4 Parisienne

CarMarket.bg

Renault може да не прави скъпи и екзотични коли като Ferrari или Porsche, но не може да се отрече, че през дългата си история е създала не един и два легендарни модела. С времето те са се превърнали в задължителни за много колекционери.

През последните години ретро колите се превърнаха в атрактивен актив и средство за влагане на парите, за да избегнат инфлацията и кризите. И много от производителите на екзотични коли създадоха специални програми за поддръжка и сертификация на класическите си модели.

Сега и Renault се присъединява към тях, съобщава Autocar. Инициативата тръгва първо във Франция и е продължение на програмата The Originals.

В първоначалния си вид, The Originals се фокусираше повече върху промотирането на историческите модели и продажба на фен артикули. Сега програмата ще сертифицира оторизирани сервизи, които ще извършват специализирана поддръжка на класическите модели на Renault. Така те ще са гарантирано оригинални, гледани правилно и ще имат сертификат за автентичност, което ще вдига цената им.

Програмата започва с 8 сервиза във Франция. Компанията планира постепенно да увеличи мрежата до 25 локации в страната, като така 80% от французите ще са на не повече от 100 км. разстояние от такъв сервиз. След това Renault планира да започне и глобалното разширение на програмата.

Заедно с новата услуга, компанията публикува 50 оригинални упътвания за ремонти на класическите си модели. Те ще са налични онлайн, безплатно, като ще са придружени и с обучителни видеа.

„Вдъхновението ни идва от Porsche и Ferrari, защото те се грижат много добре за колекционерите“, казва маркетинг шефа на Renault Арнауд Белони. Той допълва, че една от целите на новата програма е да акцентира историята на Renault и да бъде средство за конкуренция с навлизащите млади китайски марки. Класическите автомобили ще показват, че Renault е силен бранд с дълга история.

„Икономистите казват, че историята е един от най-големите активи на компания, носи ѝ стойност. Всеки път, когато правим събития около класическите модели, това увеличава стойността на всички коли в гамата. Когато направихме реставрацията на Renault 17, стойността на всички Renault 17 се увеличи, което се отразява и на цялата гама модерни модели, които нямат нищо общо със 17“, допълва Белони.

коли автомобили Renault класически автомобили колекционерски автомобили ретро автомобили