Red Bull Advanced Technologies (RBAT), инженерното подразделение на Red Bull Racing Group, обяви официално, че разработва свой хиперавтомобил, който трябва да започне да се произвежда през 2025 г.
Името на проекта е RB17 - като на болидите, цената започва от 5 милиона паунда (5,8 млн. евро) с данъците. Ще бъдат направени само 50 коли - по около 15 на година. Те ще използват хибридно задвижване с V8 двигател с две турбини и максимална мощност от над 1100 к.с. Силовият агрегат ще е модифициан на използваните във Формула 1.
Първото официално изображение на бъдещия RB17.
Каросерията ще е от карбон, като за направата му няма да се правят компромиси и няма да се щади нищо от високите технологии в Милтън Кийнс, добавя RBAT, начело на което, както и на тима във Формула 1, е Кристиан Хорнър.
Именно там ще се и произвежда или както е модерно да се казва днес “ин хаус”.
RB17 е важен крайгълен камък в еволюцията на Red Bull Advanced Technologies, казва Хорнър. - Ще покаже, че сме напълно способни да създадем и произведем серийно кола в нашия център. Това ще е първият автомобил с марката на Red Bull, който ще бъде наличен за колекционери.”
Топ дизайнерът Ейдриън Нюи добавя, че RB17 ще съдържа в себе си целия опит на компанията в създаването на шампионски болиди във Формула 1.
От думите му излиза, че ще е двуместен. Тази кола ще надхвърли границите по отношение на дизайна и техниката, които досега са били познати на ентусиасти и колекционери, добавя Нюи.
RBAT пояснява, че повече технически данни ще бъдат оповестени в бъдеще. И че поръчки вече се приемат. А Autocar, който разговаря отделно с Хорнър, Нюи и с техническия директор Роб Грей, добавя, че част от “тиража” вече е продаден - има договорки с клиенти.
Според Red Bull Advanced Technologies, срещу покупката на суперколата ще има някои “екстри”, като например достъп до симулатори на тима във Ф1, до програми за разработка и обучение (и за конкретния автомобил) и т.н. и т.н.
RB17 ще бъде поддържан директно от завода с всичко необходимо, което се изисква. На всеки клиент ще бъде направен индивидуален профил и той ще има връзка с Red Bull по всяко време.
А самият проект позволил да се отворят около 100 работни места в Милтън Кийнс, където през 2014 г. бе създадено подразделението.
Доскоро то беше заето с помощ по разработката на Aston Martin Valkyrie (дизайнът е на Нюи), която не мина без усложнения, но доставките вече са възможни.
Хорнър разкрива пред Autocar, че Нюи искал да направи такава кола още през 2014 г. А според Грей RB17 ще е нещо като the greatest hits (“най-доброто”) на дизайнера. Така Valkyrie се оказала етап към нещо по-голямо и изцяло собствено.
Техническият директор казва, че хибридната технология ще допълва двигателя, а няма да го доминира. Само от регенерация ще се добавят около 150 к.с. по думите му.
Звукът ще е като на състезателен автомобил. А името запълва една празнина - RB16b бе шампионският от миналата година болид, а RB18 е сегашният.
RB17 ще се нареди до Valkyrie, който е с хибриден V12 и 1155 к.с. и наскоро представения и също вдъхновен от Формула 1 Mercedes AMG One - 1063 к.с. от модифициран от Ф1 мотор и хибридно задвижване.
Но ще е по-скъп (три пъти повече от “мерца”). Според Red Bull Advanced Technologies възможностите му и всичко, което ще представлява, ще са над цената.