К акто подобава за шотландец, на 25 юни вечерта той бе посрещнат от гайди. От каба гайди. Не бяха 100, но въпреки това хилядите на Гребната база в Пловдив посрещнаха част от нашата национална гордост с аплодисменти и включени телефони.
Останаха включени почти през цялото време, за да не бъде изпусната и секунда от рева на двигателя V8, монтиран в болида RB7, с който Дейвид Култард направи четири минавания пред публиката.
На изхода от бокса: най-впечатляващ е звукът от този V8 (без хибрид) със 750+ конски сили (макар и горната граница на оборотите да е силно занижена спрямо състезателните характеристики)
Специално подготвеното трасе бе доста тесничко за болид от Формула 1, но това не бе състезание, а част от проект, който след 8 месеца работа успя да доведе част от кервана на Red Bull Racing в Пловдив.
Победителят в 13 надпревари от Формула 1 бе зад волана му. Култард пристигна директно от Канада, където с екипа на Sky Sports отразяваше победата на Макс Верстапен на пистата „Жил Вилньов".
RB7 "на трупчета": тази машина спечели титлата за Фетел (след 11 победи) през 2011 г. и титлата при конструкторите за отбора (плюс още една победа от Марк Уебър).
Един от най-успешните британски пилоти във Ф1 завърши кариерата си именно в екипа на Red Bull F1 през 2008 г., след което остана посланик на марката.
За шоуто в Пловдив бяха докарани два болида RB7, с който Себастиан Фетел спечели втората си световна титла през 2011 г., след като спечели 11 надпревари, 1 отиде при Марк Уебър, а екипът спечели и титлата при конструкторите.
Това е макет на новия болид на Макс Верстапен: разликата с RB7 е колосална, приличат си само по определението болид.
Най-впечатляващото за мен в този болид бе звукът. Да, опияняващ, режещ, макар този двигател да е много ограничен спрямо състезателните характеристики. Но въпреки това хилядите на Гребната база ще запомня този звук и това, че бяха на една ръка разстояние от болида. Аз силно се впечатлих от огромната разлика, който има между него и сегашния болид на екипа. Бе докаран и демонстрационен макет на сегашната кола на Макс: изглежда огромна на фона на RB7.
Очакванията Дейвид Култард да запали гумите не се оправдаха, но Има Русинова и Силвия Дамянова се опитаха да компенсират със своите дрифт таксита.
Лично моите очаквания бяха Култард да зарадва феновете с повече „донъти” и пушек, но за тяхно съжаление бе доста „стеснителен”. Ива Русинова и Силвия Дамянова се опитаха да компенсират със своите дрифт таксита, но все пак разликата в гледката и звука си е сериозна, макар че момичетата са изключително добри в това, което правят.
Супер бързи бяха и водните скутери, които демонстрираха скорост върху гладката водна повърхност на канала.
За мен най-ценното от това събитие е филмът „Пътуване до Пловдив”, за снимките на който Дейвид Култард и RB7 минаха по част от пловдивските булеварди, а кулминацията бе влизането на болида в Стария град. Казвам ценно, защото това ще е безценна реклама за града. Култард се разходи и в „Капана”, където щастливи фенове можеха да направят по едно неочаквано и безценно селфи с известния шотландец.
Поздравявам и организаторите, които наистина бяха се постарали да направят шоу за публиката, да осигурят една близка среща с ексклузивния свят на Формула 1.