Rafale е върхът на сладоледа в гамата на Renault

Макар да е вторият SUV-купе, от този „въздушен ас” струи излъчване, което позиционира модела в луксозната част на D-SUV сегмента

Париж, Франция - София

Името Rafale е вдъхновено от историята на Renault като производител на авиационни двигатели през 30-те години на миналия век. Авиацията играе важна роля в историята на Renault: Caudron-Renault Rafale, постигнал рекорд от 445 км/ч през 1934 г. е само един пример.

Тази връзка се подчертава от факта, че световната премиера на Renault Rafale се състоя по време на 54-ото Парижко авиошоу в Льо Бурже, но нашата медия бе една от трите, която имаше възможността да види модела на живо още на 14 юни в едно парижко филмово студио, на чийто blue box синият Rafale Alpine изглеждаше като създание от „Аватар”.

CarMarket.bg

Сега новият четириколесен „самолет” трябва да изстреля марката в челото на D-SUV сегмента с втората купе-кросоувър  каросерия в гамата. Това е първият проект, който е изцяло воден от новия дизайн-шеф Жил Видал. Eкипът му е свършил чудесна работа, макар ясно да се открояват някои прилики с бившия работодател на Видал – Peugeot.

Фастбек каросерията е с динамичен и спортен силует. Предният капак е дълъг, а ъгълът на задното стъкло е 17 градуса. Ръбът на вратата на багажника е силно издължен и играе роля на мини спойлер, над задното стъкло е опънат истински такъв. Визуалното възприятие на профила се подсилва и от 20-цоловите джанти.

Оригиналната радиаторна решетка на новото Rafale ми навява асоциации с Майката на драконите и нейния Дракарис – тя е съставена е от множество малки ромбове, наподобяващи драконова броня, които организират триизмерно пространство около централната емблема.

CarMarket.bg

След обновеното Clio, новият Rafale е вторият автомобил от гамата на Renault, който демонстрира новия светлинен подпис на марката, ясно разпознаваем с ромбовидната си графика.

Двете задни светлини са разделени значително, за да придадат на автомобила по-внушителен вид. Формата на светлините е вдъхновена от китайската графична игра танграм (квадрат, разрязан на 7 части: 5 триъгълника, 1 успоредник и 1 квадрат).

Renault

При лансирането си новото Renault Rafale ще се предлага с хибриден бензинов E-TECH full hybrid с мощност от 200 к.с. От компанията казват, че тази конфигурация предлага най-доброто съотношение мощност/разход на гориво на пазара (4,7 л/100 км), както и пробег до 1100 км.

Хибридната система е съставена от 1,2-литров 3-цилиндров турбо двигател и два електромотора. Основният електромотор генерира 70 к.с. и 205 Нм, вторичният ел. мотор е тип HSG (високоволтов стартер генератор) с 25 к.с. и 50 Нм и отговаря за стартирането на ДВГ-то и за смяната на предавките на многорежимната трансмисия без съединител. Батерията е с капацитет 2 kWh.

Renault

Пътното поведение на модела се гарантира от многораменното задно окачване, съчетано с трето поколение системата за управление на четирите колела 4CONTROL Advanced. Тя вече предлага завиване на задните колело с до 5 градуса (първото поколение беше 2,5 градуса).

За момента е рано да говорим, но на следващ етап Renault обещава топ версия на Rafale. Тя ще е с 300 к.с., 4х4 задвижване и 4CONTROL Advanced.

Renault

Интериорът е блестящ. Макар да следва вече познатия стил от Austral, тук дизайнерите са оставали своя отпечатък, за да отговаря този модел на доста по-луксозни и скъпи от него конкуренти в сегмент D. Имаме нова графика на мултимедията OpenR Link, усъвършенстван Head-up дисплей, апликации от слюда върху арматурното табло и вратите, лого на седалките, 3-цветни шевове, иновативен заден подлакътник, голямо вътрешно пространство.

Renault

Двата основни акцента са спортните седалка с голяма странична и надлъжна опора. Визуално са много атрактивни. Може да бъдат поръчани с тапицерия Revolution Alcantara, първата Alcantara, която е 61% рециклирана. Новият Rafale е едва вторият автомобил след Ferrari Purosangue, който я използва.

Но най-атрактивен е панорамният стъклен покрив (1470 x 1117 мм) Solarbay с технология AmpliSky. На практика това са два стъклени слоя, между които електрическо поле контролира движението на молекулите, за да се затъмнява според нуждите на пътниците. Това е технология, която се предлага от много по-скъпи и луксозни модели, а Renault е първият масов производител, който я предлага на клиентите си.

Стъкленият покрив е разделен на 9 сегмента, а чрез контролер на покрива се регулират четири позиции: напълно прозрачен покрив, напълно непрозрачен покрив, прозрачен покрив отпред и непрозрачен покрив отзад и обратно.

Новото Renault Rafale E-Tech ще бъде лансирано през пролетта на 2024 година.

Renault Rafale Renault