П родажбите на електрически автомобили и хибриди в Китай реално са се удвоили през 2022 г. и са над една четвърт от всички новорегистрирани превозни средства, което е безпрецедентно високо равнище.
Това съобщи днес професионална организация, цитирана от Франс прес и БТА.
Освен че е водещ световен автомобилен пазар, азиатската страна е и основен производител на парникови газове. Целта на Пекин е през 2035 г. по-голямата част от продажбите да бъдат на автомобили, които не замърсяват околната среда.
Общите продажби на автомобили от всички категории (бензинови, дизелови, електрически и хибриди) през миналата година са възлезли на 20,54 милиона, което е растеж с 1,9 на сто. Това обяви Китайската асоциация на aвтомобилните производители (CPCA).
През декември продажбите са достигнали 2,17 милиона МПС (ръст от 3 на сто на годишна основа).
Потребителите са се възползвали от последния месец, през който бяха в сила държавните мерки за подкрепа, сред които субсидии за електрически автомобили и намаляване на данъците за някои МПС.
През цялата 2022 г. са били регистрирани общо 5,67 милиона електрически и хибридни возила, което е нов рекорд. Става дума за около двойно повече продажби, отколкото през предходната година.
През декември са били продадени 640 000 алтернативни автомобила (+35 на сто на годишна база), от които 455 000 изцяло електрически.
Много местни китайски марки (BYD, Geely, XPeng, Nio) са се конкурирали в този сегмент с Tesla) и други чуждестранни марки.
Пазарът е бил задвижван основно от държавните субсидии, чието отпускане приключи в края на декември 2022 г.
Автомобилните продажби са нараснали през 2021 г. (+4,4 на сто) след няколко години поради общото икономическо забавяне, а след това и пандемията.
Изминалата 2022 г. обаче е останала сложна за автомобилния сектор най-вече поради локдауните в някои градове заради локдауни и ограниченията за движение, които са попречили на проектите за пътувания и са блокирали потреблението.