BMW Group е увеличила повече от два пъти продажбите си на изцяло електрически автомобили през 2022 г., съобщава компанията с пост в LinkedIn.
Тя планира да повиши дела на е-колите в общите сделки до 15 процента през 2023 г., се казва още в публикацията.
Поясняваме, че в първите дни на новата година това са само предварителни данни. Тепърва ще имаме точни числа и финансови отчети, така и сериозните анализи предстоят.
Общите продажби за 2022 г. са с около 100 000 автомобила по-малко в сравнение с 2021 г., когато бяха 2,4 млн., информира ДПА, която цитира говорител на BMW.
Делът на изцяло електрическите коли е близо 10 процента.
Марката BMW е продала 2,1 милиона автомобила, което е спад от рекордните 2,2 млн. в предходната година.
Като основнна причина за това се сочат блокажите като следствие на мерките срещу COVID-19 в Китай. От тях пострадаха почти всички големи автомобилни компании.
А след това дойде и инфлацията, натежала над търсенето. Тя е най-тежка в Европа.
BMW разширява изцяло електрическата си гама, което кара шефовете на компанията да правят смели прогнози за ръстове. В първото тримесечие стартират продажбите на новата 7-Series, която има и е-версия.