„Предстоят тежки решения“: Stellantis е на загуба от над 2 млрд. евро

Новото ръководство е уверено, че ще се справи, но ще е нужно време

Stellantis

Stellantis

Л ошите новини за Stellantis продължават. Макар да разполага с 14 бранда, автомобилният концерн изпитва сериозни трудности, съобщава Motor1.

Само за първата половина на годината компанията е загубила 2,3 млрд. евро. Нетните приходи спадат с 13% спрямо година по-рано. Продажбите в ключовите региони също са – 7% в Европа и цели 23% в Северна Америка заради неяснотите с митата. Спад има и в Китай, Индия и Азия-Пасифик.

Добре се представят Южна Америка с 20% ръст и Близкият Изток и Африка с 5%, но не е достатъчно, за да компенсира останалите региони. Така за цялото полугодие Stellantis е доставила 2,69 млн. автомобила – с 8% по-малко от същия период миналата година.

Новият изпълнителен директор Антонио Филоса е откровен: „Новият ръководен екип е реалистичен за предизвикателствата, като ще продължим да взимаме тежки решения, които са нужни, за да възстановим положителния ръст и значително да подобрим резултатите“.

Засега Филоса не намеква какви ще са тези тежки решения. Той казва, че е уверен, че ръководството ще се справи и „ще оправи проблемите в Stellantis”, като признава, че 2025 г. ще е трудна.

Това веднага поражда спекулациите, че предстои раздяла с брандове. Погледите веднага се насочиха към Maserati, въпреки че Stellantis категорично отхвърля подобни планове.

Сред мерките, които досега са известни, че концернът е приложил, е разнообразяване на гамите от модели, предлагането им на повече пазари, както и свиване на разходите за развиване на някои проекти. Например водородно задвижване.

коли автомобили Stellantis продажба на автомобили