Т ази година Porsche чества 75 години от своето създаване. Компанията може да се похвали с добри финансови резултати, но има един човек, който е недоволен, съобщава Autoblog.
Това е самият изпълнителен директор на Porsche Оливер Блум. „Управляваме компанията като спортен отбор. След като постигнем някой успех, се концентрираме върху това, което можем да подобрим и върху следващите ни цели“, казва Блум.
В момента Porsche достига 18% маржин, което е доста добър показател. Блум казва, че следващата цел е 20% и вече има изградена стратегия как тя да бъде постигната.
Първата стъпка е подбор на моментите. Пазарът за нови автомобили в момента е предизвикателен, особено за производителите, които са публични компании. Сред тях е и Porsche. „Излизането ни на борсата беше процес, който отне години подготовка. Преди пет години Porsche нямаше да може да излезе на борсата, но сега беше правилният момент“, казва той. Този подбор на правилните моменти и за следващите решения и цели, ще е ключов.
А една от важните мерки е навлизане в сегмента на луксозните автомобили. „Преди да решим да влезем в нов сегмент, правим дълбок анализ на пазарите, възможностите за печалба в различните региони по света. Мислим, че луксозните SUV-ове имат голям пазар и много потенциал за развитие, както и солидни маржини. На този сегмент му липсва по-спортен модел“, споделя Блум.
Той допълва, че кодовото име на проекта е K1 и той може да дебютира през 2027 г. Моделът ще е по-голям от Cayenne с фокус върху лукса. Спортното поведение ще е дело на изцяло електрическо задвижване. Именно електрифицирането е следващата стъпка в стратегията на Porsche. Компанията иска 80% от колите, които доставя през 2030 г., да са електрически.
K1 ще предлага „уникални“ според Блум технологии и дизайн. Софтуерът и системите на автомобила ще са изцяло нови. За целта компанията цели да увеличи екипа си от софтуерни инженери, които да разработят новите технологии.
Porsche все още обмисля дали да предложи нов хиперавтомобил. Последният беше 918 Spyder през 2013 г. Наскоро компанията представи Mission X като концептуален модел, като в рамките на около месец трябва да вземе окончателното решение дали да го превърне и в сериен.