Porsche хвърли светлина към своите бъдещи напълно електрически модели на голямата годишна пресконференция на бранда, водена лично от шефа на групата VW и все още изпълнителен директор и на една от компаниите й Оливер Блуме.
Както бе съобщавано още в предишните седмици и месеци, а ние също ви информирахме, ще има е-флагман над Cayenne.
Въпросният SUV ще бъде „нова концепция за превозно средство“ за марката, като целта е да предлага всички добродетели на марката, начело със спортно поведение и безупречно управление. Както и технологии от бъдещето, като автономно управление.
Новият кросоувър, ще използва платформата SSP Sport на компанията-майка Volkswagen Group, и ще засили позицията на Porsche в луксозния сегмент, добави Блуме. Той отчете, че печалбите от него в САЩ и Китай нарастват все повече.
Всъдеходът с кодово име K1 ще се произвежда в Лайпциг от средата на десетилетието и ще включва технологията, наблюдавана в концепцията Mission R, представена през 2021 г. на изложението в Мюнхен. Заедно с нова високопроизводителна батерия, Mission R имаше и 920-волтова електрическа система, предназначена да намали времето за зареждане.
Какво друго от Porsche? Голямата цел е през 2030 г. над 80 процента от продажбите да са на напълно електрически автомобили.
Друг е-SUV - Macan, ще излезе на пазара през 2024 г.
Новият 718, който ще се предлага и като изцяло електрически модел, и като такъв с двигател с вътрешно горене, ще зарадва публиката си през 2025 г.
Cayenne е готов да получи изцяло електрическо задвижване още през 2025 г.
Porsche отчете рекордни печалби и приходи през 2022 г., благодарение на увеличените доставки и намали разход.
Оперативната възвръщаемост на компанията през 2022 г. се повиши до 18 процента от 16 през 2021 г. Така оперативната печалба е 6,8 милиарда евро. Резултатът леко надмина очакванията.
На брифинга беше потвърдено, че Блуме ще продължи да съвместява двата ръководни поста в Porsche и VW Group.