Porsche отлага ключови EV заради инженерни и пазарни предизвикателства

Компанията има проблем да направи електрическите модели със средно разположен двигател толкова динамични, колкото моделите с ДВГ

Пламен Георгиев,
Porsche Cayman GT4 RS

, Porsche

Porsche Cayman GT4 RS

Porsche иска 80% от продажбите да идват от електрически автомобили до 2030 г. и докато амбицията му трябва да бъде аплодирана, то марката е изправена пред предизвикателства при електрифицирането на популярната си гама. Това ще доведе до междинен етап, при който ще продължи да продава своите модели с ДВГ по-дълго от първоначално планираното.

Един проект, изправен пред особени трудности, са Cayman и Boxster, които от емблематични спортни автомобила със средноразположен двигател трябва да станат електромобили. Публикация в германска медия казва, че Porsche има проблеми с постигането на динамичните характеристики на конвенционалните модели. Трудна е и битката за усъвършенстване на химията на батерията.

Automobilwoche пише, че Porsche е помолил доставчика на батерии Valmet Automotive за чести промени, но не желае да плати изцяло за тях. Тези предизвикателства може да накарат автомобилния производител да отложи допълнително пускането на пазара на предстоящите електрически модели Boxster и Cayman.

Но не само те създават проблеми. Porsche планираше да пусне изцяло електрически Cayenne през 2026 г., но този проект може да бъде допълнително отложен. Porsche прекара също няколко години в работа върху нов седемместен SUV, който да стои над Cayenne, известен като K1, но графикът за новия SUV също може да бъде променен. В статията се посочва, че Porsche иска да види дали K1 – първоначално разработен като чисто EV – може да бъде модифициран, за да приеме и двигател с вътрешно горене. Това може да наложи преминаване от Scalable Systems Platform (SSP) на VW Group към същата платформа на сегашния Cayenne.

Бавните продажби допринесоха за това Porsche да отложи електрическите си планове. Европейските продажби на Taycan са намалели с 52% тази година до 7548, а изцяло електрическият Macan също не се търгува в обемите, на които се надяваше, като продаде само 6377 бройки тази година. Слабото търсене може да принуди Porsche да премести производството на Taycan от Цуфенхаузен в основния си завод в Лайпциг. Продажбите на Porsche в Китай също са намалели с 29% и губят позиции пред местните конкуренти, които предлагат подобна производителност на по-ниски цени и с по-добри цифрови технологии.

Източник на статията: carscoops.com

Porsche електромобили Porsche Cayman Porsche Boxster