П рез миналата година официално стана ясно, че Audi и Porsche влизат във Формула 1 от 2026 г. Малко по-късно на преден план излязоха и конкретните планове на двете марки на VW Group - да придобият вече съществуващи отбори.
В началото на тази година Audi влезе в Sauber, като постепенно ще овладее тима.
Изглежда обаче, че в Porsche са размислили и с днешна дата е по-вероятно фирмата да не е представена на стартовата решетка след три сезона, пише The Race.
Причината е, че в Щутгарт не успяха в преговорите за закупуване на отбор или поне равностоен дял. А започване от нулата явно не влиза в плановете на новия бос на Volkswagen Group Оливер Блуме (той остана начело и на Porsche), тъй като инвестицията е наистина гигантска.
Компанията от Щутгарт започна преговори първо с Red Bull и с идеята поне за споделена собственост 50 на 50. Не стана, Red Bull отказа, а по-късно се обвърза с Ford, която ще снабдява тима с части и компоненти.
Последва опит с McLaren, но и той се оказа неуспешен. След като няма налични опции, Блуме, който е доста по-обран откъм харчове и размах от своя предшественик Херберт Дийс, е решил да оттегли проекта.
За сметка на това той искал да насочи средства и усилия към завръщане в Льо Ман, както и към настоящия си тим във Формула Е.
Противно на протести от страна на отбори, ФИА отвори процедура за увеличаване на отборите от 10 на 12 във Формула 1 от въпросната 2026 г. Неотдавна беше дадена и американска заявка - от Andretti Global и General Motors.
Ф1 отново се радва на голям интерес, независимо, че този сезон не се очертава да е вълнуващ откъм битка за титлите при пилотите и конструкторите. Като никога досега състезанието чупи рекорди по всичи направления в Америка, помагат инвестиции и в Близкия изток.