Поредният тревожен сигнал към автомобилната индустрия

Проблеми с доставките и огромен ръст на цените спира потенциалните клиенти от покупката на нов автомобил

Пламен Георгиев,
Skoda Enyaq поточна линия завод

, Skoda

Skoda Enyaq

П рез последните години автомобилната индустрия не може да излезе от целия низ макро и микро кризи, които доведоха до тези огромни забавяния на доставките, а инфлацията и ръстът на суровините изстреляха цените в космоса, за разлика от „Артемис”. Резултатът от това е, че потенциалните клиенти преосмислят нуждата от покупката на нов автомобил, което е поредният тревожен сигнал за производителите.

Щатската агенция GfK AutoMobility стига до извода, че 57% от клиентите нямат намерение да купят нов автомобил. Това е най-високият процент от 2016 г.

Според доклада от проучването, от поколенията Y и X, които са на възраст 25-42 и 43-57 години, само 37% планират покупка на нов автомобил през следващите две години. Това е спад с 8% спрямо юли 2020 г., като GfK AutoMobility уточнява, че „нивата са подобни за тези, които възнамеряват да купят нов или употребяван автомобил през следващите 3 месеца, 6 месеца или 1 година.”

При домакинствата с годишен приход между $50 000 и $100 000, само 44% планират да закупят нова кола през следващите 3 месеца, което е спад с 10% спрямо 2020 г. В същото време се забелязва ръст от 10% на желаещите да закупят употребяван автомобил.

При по-заможните домакинства с приход между $100 000 и $150 000 също се забелязва спад на желаещите да купят нов автомобил, макар и по-малък, но цели 21% в тази група мислят за стара кола през следващите 3 месеца.

Докладът обобщава, че настроените на потенциалните купувачи е изключително мрачно, тъй като само 21% обмислят покупката на нов автомобил в близко време. Тези нива не са наблюдавани от Голямата рецесия, като повечето клиенти смятат, че е по-добре да се изчака.

проучване автомобилна промишленост автомобилна индустрия